A teljesítmény, az üzemanyag-hatékonyság és a futásteljesítmény páratlan egyensúlya
Az EcoControl HP kimagasló kormányozhatóságot és futásteljesítményt nyújt – elfogadható áron. Ez az üzemanyag-takarékos gumiabroncs nedves és száraz útfelületen egyaránt kimagasló fékezési jellemzőkkel bír.
Rövidebb fékút száraz útfelületen
Rövidebb fékút nedves útfelületen
Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás
Nagy futásteljesítmény
Kiegyensúlyozott teljesítmény
Rövidebb fékút száraz útfelületen. Magabiztos irányítás, amikor a leginkább számít. Az EcoControl HP hatékonyan fékezés közben növeli az úttapadást, ezáltal a versenytársak abroncsainál 3 méterrel rövidebb fékutat biztosít* száraz úton.
Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. Csökkentse üzemanyagköltségeit és CO2 -kibocsátását. Nagy teljesítményt biztosító szerkezetének és az egyedi EcoTread kialakításnak köszönhetően az EcoControl HP gördülési ellenállása lényegesen kisebb. Az elvégzett független teszteken az EcoControl HP a versenytársaknál 9%-kal kisebb gördülési ellenállásról tett tanúbizonyságot.*
Nagy futásteljesítmény. Fedezze fel a nagy futásteljesítmény nyújtotta előnyöket. A kopásálló keveréknek és a megfelelően elosztott bordáknak köszönhetően a jobb futásteljesítményű gumiabroncs lassabban és egyenletesebben kopik.
Nyugodt vezetés. A nagy teljesítményű járművekhez az EcoControl HP a legideálisabb választás. Megvizsgált versenytársai átlagos teljesítményével összehasonlítva nedves útfelületen jobb kormányozhatóságot, hatékonyabb fékezést és kedvezőbb üzemanyag-hatékonyságot biztosít.*
* A TÜV SÜD Automotive három közvetlen, középkategóriás versenytárssal összehasonlítva tesztelte 2011 szeptemberében és októberében. Helyszín: Garching (Németország) és Mireval (Franciaország); méret: 205/55R16 91V; tesztautó: Golf VI 1.6 TDI és 2.0 GTD; jelentés száma: 76247020. Az útfelület típusától és a vezetési stílustól függően a gördülési ellenállás akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépkocsi üzemanyag-fogyasztását (ETRMA).
A gumiabroncsok címkézéséről szóló rendelet a gumiabroncsok üzemanyag-hatékonyságára, nedves tapadására és külső gördülési zajára vonatkozó tájékoztatási követelményeket határozza meg. Emellett utalást tesz a termék téli útviszonyokra vonatkozó tulajdonságairól is.
A 2012. november 1-je óta hatályos EU 1222/2009 rendeletet felülvizsgálták, és 2021. május 1-jétől az EU 2020/740 rendelet lép a helyébe; ettől kezdve az új követelmények érvényesek. Módosultak az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső zaj minősítési osztályai, és az uniós címke elrendezése is változtak. Az uniós adatbázisban tárolt gyártói termékadatlapok a címkébe integrált QR-kód segítségével letölthetők. A havas és jeges úton való tapadásra vonatkozó információk is újonnan szerepelnek az ezeknek a kritériumoknak megfelelő gumiabroncsok esetében.
A következő gumiabroncsok mentesülnek a rendelet hatálya alól: - a kizárólag 1990. október 1-je előtt először nyilvántartásba vett járművekre szerelhető gumiabroncsok - újrafutózott gumiabroncsok (az EU VO 2020/740 alkalmazandó meghosszabbításáig) - professzionális terepabroncsok - versenyabroncsok - a tapadást javító kiegészítő eszközökkel ellátott, pl. szegecselt gumiabroncsok - T-típusú vészhelyzeti abroncsok - 80 km/h alatti megengedett sebességű gumiabroncsok - ≤ 254 mm vagy ≥ 635 mm névleges átmérőjű felnikre való gumiabroncsok
A kritériumok és az értékelési osztályok áttekintése
üzemanyag-hatékonyság
Az üzemanyag-fogyasztás a gumiabroncsok gördülési ellenállásától, magától a járműtől, a vezetési körülményektől és az autóvezető vezetési stílusától függ. A gumiabroncs mért gördülési ellenállása (gördülési ellenállási együtthatója) A (legmagasabb hatékonyság) és E (legalacsonyabb hatékonyság) közötti osztályokra oszlik.
Ha egy jármű teljes mértékben A osztályú abroncsokkal van felszerelve, akár 7,5%-kal* is csökkenthető a fogyasztása az E osztályú gumikhoz képest. Haszonjárművek esetében ez még magasabb is lehet. (Forrás: Európai Bizottság hatásvizsgálata * az (EU) 2020/740 rendeletben meghatározott vizsgálati módszerek szerint mérve)
Kérjük, vegye figyelembe: Az üzemanyag-fogyasztás nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától, és a környezetbarát vezetéssel jelentősen csökkenthető. Az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
nedves tapadás
A nedves tapadást A (legrövidebb fékút) és E (leghosszabb fékút) közötti osztályokba sorolják.
Ha egy autó A osztályú gumiabroncsokkal van felszerelve, akkor az E osztályú gumiabroncsokhoz képest 80 km/h-ról történő fékezéskor (átlagos tapadású útfelületen) akár 18 méterrel is csökkenhet a fékút).* *Forrás: wdk Német Gumiipari Szövetség Gazdasági Szövetsége e.V.
Kérjük, vegye figyelembe: A közlekedésbiztonság nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától. A féktávolságokat mindig be kell tartani. A nedves úton való tapadás javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
Külső gördülési zaj
A gumiabroncs által kibocsátott zaj befolyásolja a jármű teljes hangerejét, és nemcsak az Ön vezetési kényelmére, de a környezet zajszennyezésére is hatással van. Az EU gumiabroncs címkéjén a külső gördülési zajt 3 osztályba soroljuk A-tól (legalacsonyabb gördülési zaj) C-ig (legmagasabb gördülési zaj), decibelben (dB) mérve és összehasonlítva a gumiabroncsok külső gördülési zajára vonatkozó európai zajkibocsátási határértékekkel.
A Az „A” besorolású piktogram azt jelzi, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja több mint 3 dB-lel a 2016-ig érvényes uniós határérték alatt van. B A „B” besorolás azt jelenti, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja legfeljebb 3 dB-lel alacsonyabb vagy egyenlő a 2016-ig érvényes uniós határértéknél. C A „C” besorolás azt jelenti, hogy a gördülési zaj a megadott határértéket túllépi.
*Az árak tartalmazzák az Áfát és a szállítás ingyenes, amennyiben több mint 1 darab abroncsot rendel. Motorkerékpárgumi rendelése esetén nem számítunk fel szállítási költséget már 1 darabtól sem.