Senki sem szeret defektet kapni. Autónkkal az út szélén ragadni – pláne, ha sötétben, vagy veszélyes helyen ér a baj – sokunk rémálma. Mielőtt tovább tudnánk haladni, valakinek meg kell vizsgálni és el kell hárítani a problémát.
A hibás abroncsot pótkerékre vagy vészkerékre kell cserélni, hogy el tudjunk jutni autónkkal a legközelebbi szervizbe. De még tartalék gumival és szerszámokkal is megoldhatatlan kihívásnak bizonyulhat a gumicsere egy forgalmas út mellett. Egyrészt ott vannak az elsuhanó autók, másrészt fennáll annak a veszélye, hogy a kerékcsavarokat a legjobb felszereltséggel sem lehet meglazítani. Az ilyen problémák megoldására az abroncsgyártók öntömítő, mobilitás-optimalizált abroncsokat fejlesztettek ki. Különféle defekttűrő technológiák léteznek – a Runflat-től a Seal-en át a DriveGuard-ig. Az alábbiakban körbejárjuk a különböző technológiák műszaki jellemzőit.
Ha egy Runflat (laposan futó) gumiabroncs nyomást veszít, akkor a saját magukat támogató gumi oldalfalak stabilizációt nyújtanak. Ezek a gumik olyan gumikeverékből készülnek, amely sérülés esetén stabilitást biztosít a gumiabroncsnak. Ezen túlmenően egy beépített perem megakadályozza, hogy az abroncs kipattanjon a felniből. Egy ilyen gumiabronccsal akár 80 km-es távolságot is meg lehet tenni, maximum 80 km/h sebességgel (amennyiben a defekt hatására a levegő kiszökik a gumiabroncsból). Nyomásvesztéssel járó gumisérülés esetén a beépített érzékelők riasztanak, hogy a vezető tudomást szerezzen a defektről. Modelltől függően ezek az érzékelők vagy közvetlenül az abroncsban találhatók - ahol a hőmérsékletet és a nyomást mérik -, vagy az ABS-érzékelő jeleit érzékeli a rendszer. A Runflat abroncsoknak köszönhetően az autósok hosszú várakozási időtől kímélik meg magukat, amíg az autómentők kiérkeznének. Ehelyett közvetlenül a legközelebbi gumiszervízbe hajthatnak. A Run-flat gumiabroncsokból üzletünkben nyári és téli típusok is kaphatók. Gyártótól függően a Runflat gumiabroncsok különböző címkéket kapnak. A Continental például SST (Self Supporting Tyre) jelöléssel látja el a Runflat gumiabroncsait.
A Runflat kategóriában elérhető legjobb abroncsaink:
Egyszerűen csak válassza ki a gumiabroncs méretét és sebességindexét, és találja meg a tökéletes gumiabroncsot.
Ellentétben a Runflat gumiabroncsokkal, a Seal abroncsok valóban képesek megjavítani önmagukat. Ebben az esetben ugyanis önzáró gumiabroncsokról beszélünk. Az önzáró gumiabroncsokat úgy tervezték, hogy defekt esetén automatikusan lezárják a sérült területet. A gumiabroncs belsejében elhelyezett speciális ragasztó vegyület teszi ezt lehetővé. Ez a vegyület körülveszi a gumiba szúródott tárgyat, pl. szöget. Amint a tárgyat eltávolítják, a keverék lezárja a lyukat, mégpedig azáltal, hogy a gumiabroncs belsejében lévő légnyomás a lyukba sodorja azt. Következésképpen az abroncs saját lábon eljuttatható a szervízbe.
A Runflat gumiabroncsokkal ellentétben a SEAL technológia nem igényel sem abroncsnyomás-szabályozó rendszert, sem speciális felniket. És: bármilyen járművön használható.
A Continental egyike azon gyártóknak, aki - ContiSeal termékével - élen járt a SEAL technológia kifejlesztésében. A speciális ContiSeal abroncsok, az új technológia alkalmazásával akár 5 mm átmérőjű defektet is képesek lezárni.
Bár a technológiát biztonságosnak tartják, a gyártók a biztonság érdekében guminyomás-ellenőrző rendszer használatát javasolják. Ettől eltekintve a lezárt gumiabroncs bármely más abroncshoz hasonlóan használható anélkül, hogy módosítani kellene az autó működésén vagy a vezetési stíluson. A jogszabályok azonban megkövetelik a mielőbbi szakember általi átvizsgálást, így továbbra is szükséges a szerviz.
Íme, a SEAL kategóriában elérhető legjobb gumiabroncsaink:
A DriveGuard abroncs-technológia az új fejlesztésű bordákon – az úgynevezett „hűtőbordákon” – alapul. A gumiabroncs külső falai megerősítettek, így különösen ellenállóak a futófelület mentén. Ezen túlmenően az oldalfalak robusztusabbak is, így kevésbé érzékenyek a sérülésekre.
Megjegyzés: A figyelmeztető rendszer használata kötelező annak biztosítására, hogy a járművezető tudomást szerezzen arról, hogy gépkocsija gumiabroncsa defektes! 2014 óta minden járműnek, amely DriveGuard gumiabronccsal fut, elektronikus abroncsnyomás-érzékelő rendszerrel kell rendelkezzen.
A Bridgestone Support Ring (BSR) egy újabb, Bridgestone által fejlesztett termék. A BSR az abroncs futófelülete alá szerelt fémgyűrű, amely nagymértékben növeli az abroncs stabilitását. A BSR gumiabroncsokat jelenleg nem lehet minden járműre felszerelni. A rögzítésükhöz speciális felszerelés szükséges, amely eddig a Toyota hálózat számára van fenntartva.
Az abroncsgyártók hadat üzentek a defektek ellen, és folyamatosan új technológiákat fejlesztenek ki a vezetési kényelem és a biztonság növelése érdekében. Az alábbiakban bemutatunk néhány kiemelt gumiabroncsot, amelyek üzletünkben elérhetők:
Az árak tartalmazzák az Áfát és a szállítás költségét Magyarországon belül.
Szerelőműhely az Ön közelében
Itt találja a lakhelyéhez közel eső szervizeket.
Hírlevél
Fogadjon híreket, információkat az abroncsokról, ajánlatokról és versenyekről
Top ajánlatok
Gumiabroncs ajánlatok
További ajánlatok
Szervíz ajánlatok
Ügyfélszolgálat
Díj
Segítség & Tanácsadás
Tekintse meg nagyszerű ajánlatainkat: |
Nyári gumi: 8.757 Ft-tól, npr. 155/70R13T, 8.757 Ft-tól vagy 195/65R15H, 12.632 Ft-tól Téli gumi 9.484 Ft-tól, npr. 155/70R13T, 9.484 Ft-tól vagy 195/65R15H, 12.960 Ft-tól |
© 1999-2023 gumik.com Ajánlat a Delticom OE -tól