Gyakran feltett Kérdések

EU-s abroncscímke: Nedves útfelületen való tapadás

Ez a szimbólum jelzi a gumi tapadását nedves úttesten.
A nedves útfelületen való tapadás kulcsfontosságú az abroncs biztonsági teljesítményének megítélésében. A tapadás nagy jelentőségű a közlekedésbiztonságban, hiszen a kiválóan tapadó gumiabroncsok jelentősen lerövidítik a fékutat.

Az értékelés „A”-tól „G” osztályig történik, a „D” és a „G” minősítés jelenleg nincs használatban. A fékút különbsége két kategória között nedves útfelületen, 80 km/h-s haladási sebesség mellett 1-2 járműhossznak felel meg (3,0 - 6,0 m), átlagosan 4,5 m. Az „A” kategóriába sorolt abroncsok összesen mintegy 30%-kal rövidebb fékutat tesznek meg a „G” kategóriás gumiknál.  

Az „A” és az „F” kategória közötti fékút különbsége összesen több, mint 18 méter.

KategóriaSzemélygépkocsi gumik
Mutató (G)
Kisteherautó gumik
Mutató (G)
Teherautó gumik
Mutató (G)
- A -
≥ 1,55 - -
- B -
1,40 - 1,54 - -
- C -
1,25 - 1,39 - -
- D -
- - -
- E -
1,1 - 1,24 - -
- F -
≤ 1,09 - -
- G -
- - -
Értékhatárok a nedves útfelületen való tapadás osztályozásában

(A „G" mutató referenciagumira vonatkozik. A nedves úton való tapadás szempontjából egyelőre csak a személygépkocsi gumikat osztályozzák, a kisteherautó és tehergépkocsi gumik vizsgálatára irányuló módszerek fejlesztése még nem fejeződött be.)